سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز با همتای استرالیایی خود دیدار و درباره مسایل جهانی و منطقه‌ای گفت وگو کرد.

گفت وگوی بلینکن با همتای استرالیایی درباره مسایل جهانی و منطقه‌ای

به گزارش قدس آنلاین، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی گفت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز با پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا دیدار کرد تا به اولویت های کلیدی در روابط دوجانبه آمریکا و استرالیا و طیف وسیعی از مسائل جهانی و منطقه ای رسیدگی کند.

به گفته وی، بلینکن و وانگ در مورد تعمیق همکاری و مشارکت از طریق سازمان‌های چندجانبه مانند گروه کواد(هند،استرالیا، ژاپن، آمریکا) برای کمک به افزایش تعامل اقتصادی و کمک‌های زیرساختی در منطقه هند و اقاینوسیه بحث کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن به همکاری نزدیک با استرالیا در رویارویی با چالش های مهم، از جمله رسیدگی به تغییرات آب و هوا، تقویت صلح و ثبات هند و اقیانوسیه و مقابله با اطلاعات نادرست دولتی ادامه خواهد داد.

میلر تصریح کرد: وزرای خارجه آمریکا و استرالیا همچنین بر اهمیت مرکزیت گروه آسه آن تاکید و درباره همکاری بیشتر برای کمک به حفظ منطقه آزاد و باز هند و اقیانوسیه توافق کردند. هر دو طرف از پیشرفت به دست آمده، در توافق امنیتی سه جانبه آکوس استقبال کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.